June 20, 2019

Gadżety na siłownie

Na rynku pojawiają się różnego rodzaju diety cud, dzięki którym osiągniemy wymarzoną sylwetkę. Niestety większość z nich, nawet jeśli pozbawią nas zbędnych kilogramów, to często kończą się tak zwanym efektem jojo oraz negatywnie wpływają na nasze zdrowie. Skuteczne odchudzanie jest możliwe, ale wymaga wprowadzeniu pewnych zmian do swojego codziennego życia. Oto co zrobić żeby schudnąć i cieszyć się wymarzoną sylwetką i formą.

 

Wartościowe menu

Sposobem na to, jak skutecznie schudnąć w miesiąc wbrew pozorom nie jest głodówka, a wartościowa dieta. Istotne jest aby dostarczać organizmowi pełnowartościowe produkty, jak najmniej przetworzone bogate w błonnik, witaminy i minerały. Oczywiście bardzo ważne jest picie dużo wody (minimum 1,5 l dziennie). Ponadto powinno się spożywać małe posiłki, ale często. Warto zadbać o niskokaloryczne menu, lekkostrawne i bogate w błonnik usprawniający trawienie i metabolizm. Wówczas nie dochodzi do sytuacji, w której organizm gromadzi energię na zapas. Na bieżąco ją wydatkuje. W ten sposób aktywizuje się spalanie kalorii.

 

Regularna aktywność fizyczna

Siedzący tryb życia i pracy nie pomaga w skutecznym odchudzaniu. W związku z czym trzeba zadbać o regularną aktywność fizyczną. Nie muszą być to mordercze treningi, choć dla lubiących tego typu wysiłek i wyzwania z całą pewnością będą efektowne – poprawa sylwetki i zwiększona wydolność i siła mięśni. Wystarczą jednak systematyczne spacery, jazda na rowerze czy kilka minut codziennych ćwiczeń.

 

Zwykle największy problem stanowi niechciana tkanka tłuszczowa na brzuchu. Sposobem na to, jak szybko schudnąć z brzucha są oczywiście ćwiczenia. Mogą to być systematycznie wykonywane różne formy brzuszków czy tak zwana deska. Skuteczna będzie też każda inna regularna aktywność fizyczna, która przyspiesza metabolizm, a więc i spalanie tłuszczu. Warto pamiętać o napinaniu mięśni brzucha podczas wykonywanych ćwiczeń. Ponadto często drobne zmiany w codziennych nawykach potrafią wiele zdziałać, typu;

– rozmawiaj przez telefon chodząc, a nie siedząc,

– chód po schodach zamiast jeździć windą;

– jadąc autobusem stój, a nie siadaj;

– nie musisz wszędzie podjechać samochodem, krótki spacer zawsze się przyda.

 

Sen na wagę złota

Nie tylko podczas odchudzania warto zadbać o sen. Organizm potrzebuje zwykle około 7-8 godzin aby odpowiednio zregenerować siły. Sen jest niezwykle istotny dla prawidłowo funkcjonowania choćby układu nerwowego. Odpowiednia ilość snu pozytywnie wpływa na gospodarkę hormonalną oraz zapewnia dobre samopoczucie. Nie każdy sobie zdaje sprawę, że zmęczenie i brak wytaczającej ilości snu wzmaga apetyt, na przykład na słodycze.

U człowieka dwa hormony odpowiadają za uczucie głodu (grelina) oraz sytości (leptyna). Przy niedoborach snu ich działanie zostaje zaburzone, co objawia się tym, że następuje spadek poziomu leptyny oraz wzrost poziomu greliny. W związku z tym osoba niewyspana ma wzmożony apetyt i może odczuwać głód nawet po posiłku. W efekcie osoba taka je więcej niż potrzebuje.

Gadżety na siłownie
Oceń ten post
Poprzedni «
Następny »